דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התחדשות עירונית 

מאת    [ 17/05/2011 ]

מילים במאמר: 337   [ נצפה 3996 פעמים ]

פינוי בינוי

פינוי בינוי הוא תהליך משותף למדינה, לעירייה, ליזם המעוניין בפרויקט ולדיירים. בתהליך זה מפונים הדיירים מביתם לדירות חלופיות, הורסים את בתיהם ובמקומם בונים בנייני מגורים חדשים וגדולים יותר. מיזם זה מאפשר הגדלת הדירות באופן משמעותי, שיפור נוף השכונה ואיכות החיים, ותוספות משמעותיות לצורת המחייה אליה הורגלו הדיירים עד כה.

עיבוי בינוי

תהליך עיבוי בינוי הוא דרך נוספת להתחדשות עירונית שיתרונה הוא בכך שאין צורך לפנות את הדיירים מבתיהם על מנת להשלים את התהליך. באמצעות עיבוי בינוי מתאפשרים דברים רבים כגון הרחבת דירות, שיפוץ בנייני המגורים, הוספת קומות ודירות לבניין, מעליות וכדומה.

תמ"א 38

תמ"א 38 הינה תוכנית מתאר ארצית, אשר הוקמה ביוזמת המועצה הארצית לתכנון ובנייה, ולפיה מבנים שאינם עומדים בדרישות התקן לעמידות מבנים ברעידות אדמה, יחוזקו בשל כך.  במסגרת תוכנית זו מוצעות אפשרויות בניה רבות הכוללות בין היתר, שיפוץ של בניין המגורים, הוספת יחידות דיור, הרחבת יחידות הדיור הקיימות, תוספות כגון מרפסות, מעליות, חניה, מרחבים מוגנים וכדומה.

התחדשות ספונטנית

התחדשות עירונית מסוג זה יכולה להתרחש באמצעות דיירי השכונה. בשביל התחדשות עירונית מסוג זה יש צורך במודעת רבה ובאקטיביות אשר תיצור לחץ על הגופים הנוגעים בדבר ותוביל לשינוי תנאי המחייה באותו מקום.  ההשפעות יבואו לידי ביטוי בשינוי נוף המקום, בפיתוח התשתיות הקיימות ועוד מגוון דברים שלאזרח האקטיבי יש יכולת לשנות ולשפר. 

ההתחדשות העירונית, כתהליך פינוי בינוי, עיבוי בינוי ותמ"א 38, שמה דגש על בנייה, חידוש והחייאה של אזורי מגורים. דבר זה חיוני בזמנים בהם השטחים הפתוחים הולכים ואוזלים ובנייני המגורים הופכים ללא ראויים למחייה. מדובר על פיתוח בעל מספר לא מבוטל של יתרונות אשר לא ניתן להתעלם מהם.

 

חברתנו מתמחה בניהול יעוץ והכוונה בכל השלבים ב פינוי בינוי: שלב התכנון ראשוני, הגשת תוכניות לרשויות, במסלול הראשות או משרד השיכון כמתחם פינוי בינוי. בראש החברה להתחדשות עירונית לישראל מכהן עמי (עמוס) כחלון, מי שהקים בשיתוף הגורמים הרלוונטיים כגון :נציגי משרד השיכון, הועדות המחוזיות ומשרד הפנים (מדינת ישראל) , את מנהלת פינוי בינוי הראשונה בישראל. יחד למדו איך בונים פרויקט שיקום שכונות למטרת פינוי בינוי, ויאמר כי בזכותו הוקמה שכונה חדשה בקריית אונו כפינוי בינוי . חברתינו לא מייצגת את הקבלן אלה את הדיירים בלבד. החברה להתחדשות עירונית ת.ד 797, קיראון, קריית אונו 55010 מתמחה ב פינוי בינוי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב